Vår lilla historia

1994 föddes jag. En bebis som senare i livet kom att bli galen i hästar. Trots att jag var hur allergisk som helst ville jag ändå rida så jag tog tabletter och senare växte jag ifrån allergin.
Som nästan alla hästälskare var högsta drömmen att få en egen häst. Men inte visste jag när jag var fem år gammal, att det sprang runt ett litet föl i Tyskland, som tio år senare skulle bli mitt.
Den 6 juni 2009 hämtade vi Gismo från Visingsö. Vi hade provat ett tiotal hästar sammanlagt, men det var något med Gismo som gjorde att jag fastnade för just honom. Jag vet inte vad det var, eftersom jag provred hästar som kunde så mycket mer, som var mer välridna och egentligen mycket "finare". Kanske var det Gismos charm som jag föll för.
Nu släppte vi Gismo på sommarbetet för tredje gången, och han blir alltid lika glad.
Här kommer lite bilder från när vi hämtade honom 2009 till 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0