Hoppträning!

Hej!
Lyckades tyvärr inte få med mig någon med kamera igår och hade fullt upp efter hoppträningen så hann heller inte slänga in ett inlägg men det gör jag nu!
Det var en rolig träning igår, det var det. Och gismo var pigg som vanligt när det är hoppträning. Det var en övning som det verkligen gällde att komma i rätt galopp efter hindret på, och j*vlar vad svårt det var. Det GICK seriöst inte. Man började att hoppa ett hinder i trav där det först låg 4 (?) bommar och efter det skulle man rida i en båge in på nästa hinder som var byggt som en fjäder. Först en bom, sedan hinder och sedan en bom igen och eftersom det låg i en båge var man verkligen tvungen att vara i rätt galopp, men det var nånting som gjorde att gismo alltid kom in i vänster galopp efter så det var bara till att sakta av, göra en volt och göra en ny fattning.
Trots detta så tyckte Hanne att det såg bra ut och vi kunde pusta ut och låta de andra hoppa. Men det var bara på banhoppningen. Några av de andra övningarna fick jag göra om och om igen. Haha!
Gismo har inte stått någon dag denna veckan, så jag
Så jag är ganska nöjd med träningen, det kan väl gå bättre men man är ju där för att öva så! ;)
.
GAMMAL BILD
Haha, Gismo har alltid haft snygga framben när han hoppar. Men i början var det inte lika ofta han fick till det riktigt snyggt. Men han kom över i alla fall. Trots en meters mellanrum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0