Vågar

Hejsaannn!
.
Gismo fick stå igår, men inte idag. Eftersom jag har hoppträning på onsdag och gärna inte vill missa den tänkte jag se om det gick att rida idag. Självklart så ska jag inte på hoppträningen om han är halt, men nu kändes han inte halt, faktiskt. Red ut på långa tyglar och kände efter men kunde inte känna någonting och han var hyfsat pigg. Travade lite också. På vägen hem "skrek" han till lite som han brukar när han vill spurta lite så tog några galoppsteg och han kändes ren. Det är så svårt att känna men jag hoppas att jag gjorde rätt. Är ju inte bra att han måste stå hela tiden. Får se hur det är i morgon! Men får nog ändå bli en tripp till åby så det verkligen blir bra och vi får ett svar på vad som är fel.
.
Det kan ju vara så att senorna inte har växt till sig helt än, så det som hovslagarn trodde kan ju fortfarande vara rätt. För denna gången gick det ju över mycket snabbare och syntes inte lika tydligt så hmm, undra!
Fixade också till klippningen lite idag då klippmaskinen fixades till! Fick rensa den på hår bara så blev den bra ;)
Tog lite mer på bakbenen eftersom han svettas  mycket där kanske inte så snyggt men nödvändigt! Frambenen är också något ojämna, men haha så får det vaa!
PUSS :love:

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Åh vad glad jag blir över att höra att han i alla fall känns bättre, vi får hoppas att det fortsätter i den här riktningen nu ;) Du får krama honom ifrån mig så länge :D Kram ;)

2011-10-11 @ 17:26:51
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0