Halva Gismo är borta!

Igår hade jag en riktigt mysig eftermiddag med emelie, hästarna och tuffy i stallet! Vi red ut till åsen och tillbaka. Tog det ganska lugnt med bara skritt och trav. Och gud vad vi skratta! Hahah åh älskar sånna dagar!
.
Idag dock har jag varit och tagit saker och ting i egna händer! Gissa vad? Jag har faktikst klippt gismo nu! Själv dessutom! Haha shit vad nervös jag var! Men det gick faktikst bra, för att vara första gången :thumbup:
Kanske inte är den finaste klippningen men i alla fall den mest ekonomiska! :D Fick låna en klippmaskin av en kompis i skolan. Supersnällt!
Efter klippningen red vi i paddocken och åh vilken härlig häst jag har! Han gick helt underbart och blev jättepositiv till att arbeta när det inte blev så varmt för honom. :)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

A men det var ju verkligen en bra klippning för att vara första gången, jättesnyggt ;)



Sv: Jaså, har du också ridit Emily XD Jag tror att hon fortfarande lever trots att hon är över 30 ;)

2011-10-06 @ 22:09:27
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Gismo´s nya rakning var lika snygg i verkligheten som på bild ;)



Eftersom att jag slutar skolan så sent på fredagar kommer jag därför också ganska sent till stallet. Så när maten och mockningen var färdig hade det blivit ganska mörkt ute, detta hindrade dock inte mig och Gismo XD Vi tog en superhärlig skogstur i mörkret och månen lyste upp skogen så både jag och Gismo såg var han satte tassarna ;) Det var så himla mysigt att rida i skogen i mörker och nästan bara se månen, Gismo´s mankam bara lyste och det var skuggor ifrån månen överallt :D Aja, jag ville i alla fall bara tala om vad vi hade för oss igår :P Ha det bra! Kram :D

2011-10-08 @ 16:08:35
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0