VILDA VÄSTERN

FREDAG OCH LÖRDAG
.
I fredags red ju jeanette, vet inte riktigt hur det gick där men får hoppas att det var roligt och att det gick bra i alla fall!
Idag fick ellen ta ansvaret för gismo för att jag skulle iväg till max och rida western! Yeah, det var riktigt roligt faktiskt men man använde mycket mer ben så kommer nog ha träningsvärk imorgon.
Fick testa att öppna grindar och vänta i nån sorts ruta. Jogga hästen och backa och lite allt möjligt. Väldigt annorlunda måste jag säga! Och shit vilka lyhörda hästar! Man hade ju inte varit så skrytsam om gismos lydnad om man skulle visa upp honom, haha! Räckte med att lägga tygeln mot halsen (bästa förklaringen från min sida) så svängde hästen. Dock blev det väldigt svårt eftersom det var så annorlunda mot vad man är van vid. Att sitta i en weternsadel och använda westerntyglar var svårt bara i sig, så när man hade allting att tänka på var det MYCKET nytt!
Så ja, lina har varit cowboy idag!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hehe, förlåt mig, har blivit jättedålig på att uppdatera dig, ska skärpa mig :P



Jag red ett jättekort pass i paddocken med Gismo och sedan red vi ut i skogen, Gismo var pigg och glad som vanligt ;) Han är lite trixig från marken, han har svårt att stå still och ska han från punkt A till punkt B och man råkar stå i vägen så kliver han bara över en. Haha, det låter roligt men vi jobbar på, jag vet inte om vi kör samma teknik men jag brukar trycka till honom på bringan så att han backar ett par steg ifrån mig innan vi fortsätter med det vi höll på med innan :/ Om du vill att jag gör på något annat sätt får du jättegärna säga till, det bästa är ju om alla gör på samma sätt :D



Du anar inte vad avundsjuk jag är på dig, inte dels för charmiga Gismo XD, men att du fick rida wetsernridning, jag fullständigt älskar wetsernridning ;) Har ridit det flera gånger och är helt såld :P

2011-05-28 @ 22:30:19
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0