Shame on meeee

Hej, och förlåt för hemskt dålig updateeee.
Minns inte riktigt vad jag har gjort den senaste tiden. Men jag kan ta det från i lördags då jag red lite i paddocken. Blev inte ett överdrivet långt ridpass, runt 45 minuter. Han gick finfint faktiskt så det var kul. Fick till riktigt goa galoppfattningar och gjorde lite tempoväxlingar.
.
I söndags var det hoppträning och det gick faktiskt superbra! Fick massor med beröm och hon tyckte att det var en riktigt trevlig ponny så det var kul att höra. Tredje gången jag hoppade för henne nu och det känns så mycket bättre!
Hoppade lite olika, studs, trippelbarr, kombination, räcke och räcke med travbom. Lite kluriga övningar då man hade kort tid på sig att bryta av till trav efter studsen för att hoppa räcket. Och sedan efter trippelbarren bara ha antingen fyra långa eller fem korta galoppsprång på sig att komma in på kombinationen. Jag hade svårt att få till bra språng där, men det fixade sig med fem korta till slut!
.
I måndags red jag ut med amanda och lovisa. Mysigt vare och hästarna var lydiga hela bunten. Han var int överdrivet pigg direkt men han gjorde det han skulle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0