Paddocken

Hej!
Idag hade jag en riktigt lugn dag i stallet, men inte ett jättelugnt pass i paddocken. Övade lite på det som vi gjorde igår, red innanför spåret och lite sånna smågrejer. Lite serpentiner och volter blev det och han var ganska svettig när vi var klara! Gick väl inte jättebra idag, dåligt kändes det inte heller. Måste fokusera på att hans huvud ska vara stilla när vi rider för han rör gärna på det! Tänk på det! Händerna väldigt stilla så ska det nog gå braa :)
Han var väldigt mysig i boxen och stod gärna och blev kliad och bara sänkte huvudet i famnen. Mysig kille!
I stora drag skötte han sig, krävde inte så jättemycket av honom men han fick ändå jobba en hel del. Att sänka tempot i traven bara genom att rida lätt långsammare är något jag måste jobba med. Jag följer gärna med i hans tempo och sänker hastigheten genom att använda tyglarna. Men idag gick det ganska bra med det bara genom att använda ben och röst.

Kommentarer
Postat av: eelinhedalm

Sv: Ingen orsak! :)

Jo, visst är det! Dessutom så tog hon bort alla mina kommentarer, haha xD Nä, man ska bara ta åt sig av glada och positiva "kommentarer" :)

2011-05-21 @ 01:05:18
URL: http://eelinhedalm.blogg.se/
Postat av: Jeanette

J, han är såååå mysig och charmig, lilla Gismo. Jag pratade med Amanda i stallet igår också och när jag sa att det var tur för Gismo att han är så jäkla söt så berättade hon att du även brukade säga samma sak XD Jag brukar nästan alltid borsta Gismo utomhus innan och eter jag ska rida, dels för att päls och damm inte ska flyga runt i hela stallet, det är mycket mysigare att stå ute och sedan är ju inte Gismos tålamod så långt så han har ju lite svårt för att stå still och då är det ju lite bra träning för honom att stå ute antar jag XD Men det var i alla fall då jag sa till Amanda att det är tur för honom att han är så söt när han är så envis :P

2011-05-21 @ 19:46:47
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0