Onsdag 30/3 Hoppning

Hallå
.
Tog faktiskt chansen att hoppa idag eftersom vi nu har anmält oss till tävling i kungälv den 16 april. Usch, det kommer inte gå bra tror jag! Var så himla länge sen nu! Inte så att han inte är duktig, men han blir så jääkla pigg och svår att hålla när man inte hoppat på länge och det kände jag idag! Vi ställde bara upp ett hinder i paddocken på 70 cm och herre gud vad roligt han tyckte att det var! Han ville bara springa hela tiden, runt runt runt. Dock vet jag att vi båda koncentrerar oss extra noga på tävling så kanske kan jag ta mig runt banan oskadd. Det får vi se helt enkelt!
Han var trots allt väldigt duktig idag, han vad mjuk i munnen och lyhörd så det kändes ju bra. Tycker att det är skitsvårt att få rätt galopp på honom direkt efter hindret så det försökte vi att fixa till och i slutet gick det faktiskt ganska lätt. Låter som vi hoppade massor nu men det gjorde vi inte, men svettig blev han! Ojaah! Fick skölja av honom och släppa ut honom i den soliga hagen efteråt och det första han gjorde var att rulla sig ... suck. Men det var ju inte överraskning att han skulle göra det ändå.
.
Något annat roligt är att han börjar få sin färg tillbaka nu! Står och skrapar bort massa päls varje dag och under den tjocka vinterpälsen börjar den lite mörkare sommarpälsen visas, underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0