Gismo halt... Men äntligen??

Ja, lite skumt. När jag tog in Gismo från hagen idag och borstade honom så tog han upp höger fram när jag skulle borsta där, tyckte det verkade konstigt så kände på benen, och ja, mycket riktigt så var han mycket varmare där. Gick ut på parkeringen och sprang med honom och alla såg att han haltade. Blev riktigt orolig eftersom det var samma ben som sist, men är faktiskt riktigt glad nu när jag kommit hem! Ska försöka förklara detta så kortfattat och bra som möjligt, men kul var det!
.
Gias hovslagare skulle komma så vi bad han titta på det då han är väldigt bra, och han såg direkt vad som var fel. Att gismo hade för korta ledband och att all belastning hamnar där när vi rider. Förstod inte allt han sa för jag är inte så bra på sånt, men han har i alla fall blivit skodd på ett sätt som inte passar honom. Han måste få upp bakre delen av hovarna mer och det måste då tas mer på "tårna". Det blir för stor belastning på lederna och därför har han blivit bra efter ett par dagar då lederna fått vila förut.
Han tog av skorna på frambenen och slipade till hovarna, och genast gick svullnaden ner! Så himla skönt att veta vad som har varit felet!!! Så har nu bytt hovslagare! :)
.
Som jag vet att ni också noterat är gismo stel i vänster sida, och detta såg även Dick! Haha asså det var helt sjukt coolt tycker jaag. Han frågade om jag var högerhänt och det är jag.
När jag tränar för pernilla säger hon hela tiden att jag ska tänka på hur jag sitter med höfterna och Dick sa det med. Utan att ens sett mig rida! Eftersom gismo var stel i vänster som han kände förstod han att jag hade sneda höfter så han ställde sig bakom mig och tryckte lite på sidorna på ryggen lite överallt och det gjorde alltid ondare på höger sida. Sen höll han fingrarna på mina höfter framför gia och hon såg att mina höfter var väldigt ojämna vilket gör att jag inte kan sitta helt rakt på gismo. Så han la mina armar på nåt konstigt sätt och lyfte upp mig bakifrån, och jäääävlar. Det knakade till i hela ryggen, högt! Sen gjorde han det igen och då knackade det lite till, sen var mina höfter jämna!
Haha helt sjukt men nu ska det nog kunna bli bra allting igen! :)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Haha, ja det var ju en lite underlig dag :P Hoppas att både du och Gismo blev bättre av "mirakelkuren" XD

2011-09-17 @ 01:04:51
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0