Riktig uppdatering!

Fredag:
Jag red ett jättekort pass i paddocken med Gismo och sedan red vi ut i skogen, Gismo var pigg och glad som vanligt ;) Han är lite trixig från marken, han har svårt att stå still och ska han från punkt A till punkt B och man råkar stå i vägen så kliver han bara över en. Haha, det låter roligt men vi jobbar på, jag vet inte om vi kör samma teknik men jag brukar trycka till honom på bringan så att han backar ett par steg ifrån mig innan vi fortsätter med det vi höll på med innan :/ Om du vill att jag gör på något annat sätt får du jättegärna säga till, det bästa är ju om alla gör på samma sätt :D

.
Lördag:
.
Hej!

Hade tänkt rida på banan idag, men det regande och blåste så jag vi vara inne i ridhuset istället. Jag red barbacka och Gismo skötte sig jättebra. Han gick rent ut sagt grymt bra idag! Red dock inte jättelänge. Totalt en dryg timme, då drygt en halvtimme var riktigt träning. Dels var jag trött efter ponnyridningen och sen tyckte jag att nu när Gismo gick så grymt bra så skulle han få känna att han gjorde rätt :) Ska helt klart rida barbacka på honom fler gånger ;) Han är ju jättebekväm att sitta på! 

Jobbade mest i traven med att forma till volterna och sen tränade vi lite skänkelvikningen också. Han fick även sträcka ut i full galopp i några varv (trodde verkligen att jag skulle glida av :P ).

Efter ridturen var Gismo trött och stod och halvsov i boxen. Han är helt klart en riktig myshäst :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0