Lugn barbackatur

Hej!
Eftersom gismo gått kanske bra nu flera dagar i rad tänkte jag att han skulle få ett lite lugnare pass idag. Visst fick han trava och galoppera, men det var i hans eget tempo och jag satt barbacka på utan att behöva göra så mycket. På vägen tillbaka stannade vi och knäppte upp nosgrimman så fick han stå och beta lite. Mycket bekvämare att sitta på ryggen då!
Nöjd som han var med läget ville han inte gå hem igen, men till slut gjorde vi det ändå och så fick han ta sig ut i hagen igen till sammy. Det var nog ganska okej det också!
Imorgon är det ellen som har hand om gismo så jag tar det lugnt nu men på onsdag ska vi åka och träna dressyr för pernilla igen. Väldigt längesedan nu så det ska bli jättekul!
Och just det! Vi har anmält oss till en tävling på tjörns ridklubb den 5 juni nu också. Får se om någon sjukdom sätter stopp för det denna gången, eller om jag faktiskt kan vara med! :D
KRAM
Jag älskar dig, min fina Gismo <3

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja, han fick då verkligen en välbehövlig lugnare dag, lilla Gismo ;)



Jag håller helt med dig angående kallblod, de är mycket mer personliga än de flesta andra hästtyper. De är ofta mycket vackrare och mycket tåligare dessutom. Att få till ett bra sammarbete med ett kallblod kan dock vara lite svårare på grund utav deras stora envishet och vikt men visst fasen får man den bästa kontakten när det väl klickar ;)



Haha, ja visst är det lite skrattretande med fördomar mot lite grövre hästtyper ändå, Särskilt eftersom att Gismo så väl motbevisar dom XD

2011-05-16 @ 15:00:57
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hittade denna film på YouTbe med tanke på skillnaden mellan Kallblod och andra lättare hästtyper: http://www.youtube.com/watch?v=e-k5-FlGCvE&feature=related



Kallblod är minst lika duktiga som alla andra "ädlare" hästmodeller, det är bara en liten detalj, de ska vilja det också XD

2011-05-16 @ 16:08:05
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0