Tisdag 29/3

Hejsan!
.
Red ut idag i det mycket uppskattade fina vädret som är nu. Han var precis lagom pigg och taggad. Skrittade, travade och galopperade på långa tyglar, allt för att visa att jag litar på honom. Han tyckte att det var skitkul, det märktes verkligen, men han skötte sig hur fint som helst, min älskade ponny.
.
Efter ridturen, som för övrigt tog ungefär 45 min gick vi ut i hagen och tränade lite. Där gick han också hur bra som helst idag! Började med den vanliga jongleringen som vi gjort det senaste, och sedan testade jag utan lina och det gick! Efter lite om och men, kamp och beröm såklart, men han fattade och gjorde som jag bad honom till slut. Så himla kul när det går bra! Påbörjade också lite spansk ritt och det gick också bra. Fick honom att göra det några steg när jag stog i mitten, men mest var jag tvungen att stå framför honom och peka, men det går verkligen framåt och jag är såååå stolt över honom :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0