Onsdag 23/3

Hellohello
.
Idag kom jag till stallet vid 3 tiden och tog det riktigt lugnt och långsamt med att fixa allt. Vid halv 5 satt jag upp och red bort till den "lilla" paddocken. Ja, ingen av paddockarna är väl särskilt små, onödigt stora faktiskt, men i alla fall den som vi kallar framhoppningsbanan. Där var det inte riktigt lika slaskigt som det var i den stora men det var verkligen inte bra.
Övade på lite halter och övergångar till en början och sedan på att samla hans jävla galopp lite. Haha, ursäkta ordvalet men ibland får han sånna problem med den och tar jättestora steg men efter ett tag gick det hur bra som helst! Har aldrig fått så kort galopp på han innan som jag fick idag. Riktigt roligt!
När klockan slog halv 6 kom jag tillbaka till stallet och hade en svettig Gismo med mig, så det blev att gå in och borsta!
Efter det gick vi ut i hagen och tränade lite men linan igen. Denna gången fick vi till det i båda varven och jag fick han också att byta varv med ett litet tecken. Detta är kanske inga svåra övningar, men det bygger i alla fall upp både förtroendet och relationen mellan oss, och det känns redan nu. :) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0