Fredag + måndag 28/3

Hallå!
Förlåt att jag glömt skriva men egentligen, så har jag faktiskt inte haft något viktigt att skriva eftersom jag inte har ridit. Dåligt!
.
Men i fredags red ju jeanette, det hade gått bra men han hade testat henne ordentligt den här gången! Men skam den som ger sig som man säger.
Men det tyder ju i alla fall på att han börjar känna igen henne och sådär nu och verkligen ska ta plats så det kommer nog gå super! Hon hade kämpat på bra och vunnit över honom så det kändes ju bra att han inte var ALLT för dum i alla fall.. :)
.
Lördag hade jag fullt upp hela dagen verkligen, var i stallet ca 5 min med ricky, mamma, jesper och filippa så fick alla hjälpas åt att snabbt fixa allting eftersom vi hade superbråttom. Söndag hade jag tänkt att rida ut så skulle max gå med, men efter att vi somnat och vaknat för att åka såg vi att det typ var snöstorm ute! :O Asså gash vad depp ja blev då! Inget väder man ville rida ut i direkt och ridhuset var bokat för hoppning så det gick inte så bra med den planen... :(
.
Men idag, Måndagen den 28 mars så red jag igen! I paddocken. Först den lilla, sen den stora. Gick inte så bra idag faktiskt, han koncentrerade sig inte så bra men kanske beror på att han stått i två dagar, så jag får nog ta på mig skulden för det!
Galopperade på en stor åtta för att få honom att ta rätt galopp och det tog ju några varv innan han insåg problemet med att ta fel galopp men efter ett tag gick det bra.
Fint väder men jättebra gick det som sagt inte, ganska dåligt faktiskt. Men nejnej, inte deppa över det! Nytt försök imon! :)
Kramkram
Väldigt mycket kärlek till denna bild. För det är från första dagen han kom till oss. Den 6 juli-09. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0