Dålig uppdatering, jag veeeeet

Förlåt förlåt, nu får jag dåligt samvete på hur dåligt jag har uppdaterat. Jag som har lovat att skärpa mig...
Så ellen... Jag minns inte riktigt vad jag har gjort sen sist men typ, ridit ut ett par gånger. Men från i fredags vet jag i alla fall utantill eftersom jeanette red för första gången då. Hon red ut tillsammans med amanda och det hade gått jättebra. Han hade skött sig finfint i alla gångarter, dock testat henne lite smått men det är ju självklart! :)
.
Lördag red jag i paddocken tillsammans med emelie. Det gick bra, dock spände han rumpan väldigt mycket i galoppen för att han inte ska halka så det har jag stor förståelse för. Han var väldigt pigg och glad så det var roligt att rida denna lördagsmorgonen :)
.
Söndag.. jaa hade fest för linnea eftersom hon fyllde år på lördagen så var väldigt, väldigt trött så efter att jag somnat på soffan kom ricky och berättade att han hade varit och fixat allt hos gismo och mamma tyckte inte att jag skulle rida så jag lät bli.
.
Måndag, jag skulle till min pojkvän eftersom vi var lediga båda två så jag red på morgonen. En uteritt blev det eftersom dom byter lysrör i ridhuset denna veckan så det går bara att rida på eftermiddagen där inne. Han var snäll och tyckte det var roligt. Underlaget var helt okej, men tog det lite lugnt först. Men sedan kände jag att han var säker så det blev lite galopp trots allt. Okej, jag ska erkänna. Jag tog tom och skuttade över dom små hindrerna borta vid kalle gran, men där var det ingen snö så det var faktiskt lugnt. Han tyckte det var superkul och blev väldigt taggad!
Tisdag kom jag till stallet vid halv 6 tiden och skyndade mig att göra i ordning gismo så jag hann upp till ridhuset i tid. Det gick inge bra faktiskt eftersom jag själv var så jäkla otaggad och då blev det kanske inte så roligt för honom heller.
SÅ det var en liten sammanfattning av de senaste dagarna. Ska försöka skärpa mig nu!
TACK FÖR MIG

Kommentarer
Postat av: LN

Haha :P ja, nu har det ju gått en vecka mellan uppdateringarna :P visst inte om det var läge att kommentera det än gång till ;) kul att allt går så bra! :D

2011-03-16 @ 20:56:19
Postat av: lina

Haha jag veet, förlåt! SKA skärpa mig! :D

2011-03-17 @ 10:02:56
URL: http://linaalleborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0