Tisdag, onsdag, torsdag

Hallå!
Är så fullt upp nu på sommarn att jag inte hinner blogga, men här kommer en liten uppdatering om tisdag, onsdag och torsdag!
.
I tisdags åkte jag och emelie upp tillsammans igen och red ut. Tänkte rida till galoppsträckan men dom höll på att arbeta där så när vi kom dit tog vi vägen om galoppbanan och körde lite jockeys igen. Roligt! Kände att han var lite tröttare idag men han tog fortfarande i som bara den!
.
Onsags åkte jag upp med amanda och red lite i padocken. Tänkte att vi skulle ta det lite lugnare eftersom de hade gått ganska rejält två dagar i sträck. Gick det bra? NEJ. Han var skiiiiiträdd för att gå vid ena långsidan och kortsidan. Han stegrade och bockade och sprang och blablabla. Så jobbig! Till SLUT efter typ sådär en halvtimma 40 minuter så gick han lugnt hela varv men som sagt så blev det bara skritt i onsdags. Om man bortser från hans lilla egna gångart som pågick i sammanlagt 10 minuter kanske.
.
Idag red jag ut en sväng. Själv och han dummade sig ingenting faktiskt. Red till galoppbanan (igen) och tog några varv. Han blir inte lika taggad när det inte är någon annan häst med men han tyckte ändå det var roligt!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hej!



Gu va härligt att han har fått åka till betet nu :D angående padocken så måste det vara något där som han verkligen inte tycker om. Minst halva ridpasset går ju åt till att få honom att gå på hela banan :S



Kram!

2011-06-17 @ 21:36:13
Postat av: Jeanette

Ser att du har bytt header och utseende på bloggen, riktigt snyggt, även om det var charmigt innan också XD



Jag red med Emelie och Sammy i fredags och hon visade mig en massa olika ridvägar, även om vi inte red dom allihopa :P Gismo var pigg och glad som vanligt men har mycket svårt att stå still XD Hittade typ 5 fästingar på honom dessutom, som jag plockade bort. Har du/ni förresten en fästingborttagare? Det går såklart att få bort dom ändå men det klart att det är enklare med någon slags fästingborttagare ;)

2011-06-19 @ 13:56:58
URL: http://schnauzertassarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0