Påbörjad spansk ritt?

Igår (söndag) hade jag och mamma stalltjänst igen.. haha lagom roligt typ. Men men, bara att bita ihop!
Efter detta runt kl 5 gick jag ner till vårt stall till min lilla prins som stod inne och tuggade hö. Borstade, sadlade och gick upp till ridhuset och red lite. Han gick bra mot slutet faktiskt! Galopperade mycket i början för att värma upp honom ordentligt och få honom mjuk. Och det gick braaa :)

Idag, måndag alltså, gick jag upp till ridhuset igen men nu barbacka. Tänkte träna lite frihetsdressyr igen vilket också gick bra! Nu börjar han tycka att det är riktigt roligt, det ser man på honom! Väldigt positiv och lydig kille idag vilket gjorde att jag inte bara jobbade från marken. Utan jag satte upp och försökte påbörja spansk ritt. Får se hur mycket det går att utveckla men idag såg det ljust ut! Ska se om jag kan få bild på det någon dag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0